| Meno | Miriam |
|---|---|
| Priezvisko | Mosorjáková |
| Ročník | 2024/2025 |
| Akú pozíciu v programe digiPEERS si si vybral/a? | lektor |
|---|---|
| S akou témou si pracoval/a? | kritické myslenie |
| Aký bol cieľ vzdelávania? Podarilo sa ho splniť, alebo sa niečo zmenilo? Ak zmenilo, tak prečo? | Cieľom vzdelávania bolo rozvíjať a prehĺbiť vedomosti v oblasti kritického myslenia a následne prostredníctvom workshopov podporiť žiakov v schopnosti premýšľať samostatne, overovať si informácie a rozhodovať na základe dôkazov a logického úsudku. Získané poznatky som využila pri realizácii aktivít, počas ktorých sa žiaci aktívne zapájali do diskusií, riešili modelové situácie a spoločne hľadali argumenty pre rôzne názory. Cieľ sa mi podarilo naplniť – žiaci si osvojili základné princípy kritického myslenia. Počas aktivít preukázali záujem, zapájali sa do diskusií, naučili sa kriticky hodnotiť informácie a lepšie rozlišovať medzi faktami a názormi. Do budúcnosti by som však workshop obohatila o viac spätnej väzby od žiakov, napríklad prostredníctvom krátkej reflexie alebo anonymného dotazníka, v ktorom by mohli zhodnotiť, čo sa im páčilo a čo by chceli rozvíjať viac. Rovnako by som sa zamerala na prepojenie kritického myslenia s osobným rozvojom, najmä v oblasti sebareflexie, empatie a schopnosti otvorene prijímať iné názory. Takéto aktivity by žiakom pomohli uvedomiť si, že kritické myslenie nie je len o analýze informácií, ale aj o raste ako zrelej, premýšľajúcej osobnosti. |
|---|---|
| Popíš, aké aktivity si realizoval/a? (počet, trvanie – 45 alebo 90 minút, cieľová skupina, typ školy, ak sa jednalo o špecifickú tému, napíš aj to) | Workshopy boli zrealizované na základných školách 2.stupňa v triedach 6.-8. ročník počas 45 minút. Aktivity boli zamerané na kritické myslenie, logické úvahy, rozlišovanie faktov a názorov, spoznanie manipulácie a rýchly vs. pomalý spôsob myslenia. |
| Čo si k tomu potreboval/a? (k realizácii vzdelávacích aktivít v rámci programu digiPEERS) | |
|---|---|
| – pre osobný rozvoj/vzdelávanie | Cieľom môjho vzdelávania bolo rozšíriť si vedomosti o tom, ako efektívne pripravovať a viesť workshop zameraný na rozvoj kritického myslenia. Zamerala som sa na celý proces – od plánovania a výberu vhodných aktivít, cez tvorbu obsahu až po realizáciu v praxi. Mojím cieľom bolo naučiť sa, ako zapojiť účastníkov do diskusie, motivovať ich k samostatnému premýšľaniu a prispôsobiť tému ich veku a skúsenostiam. |
| – v rámci mentorskej podpory | usmernenie pri plánovaní a vedení workshopu, pomoc s výberom vhodných aktivít, ktoré by boli pre účastníkov zaujímavé a podnetné. Ocenila som tiež spätnú väzbu na moje nápady a prístup k práci so skupinou, čo mi pomohlo lepšie pochopiť, ako vytvárať bezpečné a motivujúce prostredie pre diskusiu. Mentorská podpora mi zároveň prispela k osobnému rozvoju – posilnila moju istotu vo vedení workshopov, zlepšila moje komunikačné schopnosti a ukázala mi nové spôsoby, ako efektívne zapájať účastníkov. |
| – informačné zdroje | Školenia a materiály v rámci programu digiPEERS na prípravu workshopov doplnené z ďalších zdrojov odporúčaných mentorkou a AI. |
| – materiálna podpora | Pomôcky na vedenie workshopov (perá, fixy, vytlačené dokumenty, kartičky), technické zariadenia |
| Aký prínos mal tento program pre teba? (naplnili sa očakávania zo začiatku programu? priniesol ti program niečo navyše?) | Program naplnil moje očakávania a obohatil ma o množstvo nových poznatkov o tom, ako efektívne pripravovať a viesť workshopy. Priniesol mi cenné skúsenosti v oblasti práce so skupinou, komunikácie a organizácie. Vďaka praktickým aktivitám a zdieľaniu skúseností s ostatnými účastníkmi som získala nové nápady a inšpiráciu pre svoju ďalšiu prácu. Program mi zároveň pomohol rozvíjať cieľavedomosť, sebareflexiu a istotu pri vedení workshopov, čo vnímam ako veľký prínos aj pre môj osobný rozvoj. |
|---|
| Čo som k tomu potreboval/a? (ku každej položke napíšte, čo konkrétne ti pomohlo) | |
|---|---|
| – pre osobný rozvoj/vzdelávanie | Najväčšiu podporu mi priniesli zrealizované workshopy, pri ktorých som získala nové skúsenosti a inšpiráciu pre vedenie aktivít. Každý workshop mi umožnil zdokonaliť sa v plánovaní, komunikácii a práci so skupinou, pričom som si vyskúšala rôzne prístupy a metódy. Rovnako hodnotné boli online workshopy. Okrem toho mi tieto skúsenosti pomohli lepšie pochopiť potreby účastníkov, flexibilne reagovať na nečakané situácie a posilniť sebavedomie pri vedení skupiny. |
| – v rámci mentorskej podpory | Spätná väzba ku každému zrealizovanému workshopu, cenné rady a tipy na vylepšenie, užitočné odporúčania |
| – informačné zdroje | Materiály z webov o metodike vzdelávania, digiPEERS školenia, praktické ukážky a tipy na interaktívne aktivity, tvorbu obsahu a prácu s účastníkmi. |
| – materiálna podpora | Pomôcky na workshop, elektronické zariadenia |
| Priestor pre akékoľvek ďalšie poznámky, pripomienky, potreby: | Workshop pre učiteľov o rešpektujúcej komunikácii, ktorý sme viedli spolu s digipeerkou Simonou, bol pre mňa veľmi obohacujúcou skúsenosťou. Spoločne sme pripravili a prezentovali obsah zameraný na rozvoj rešpektujúcej a otvorenej komunikácie medzi učiteľmi a žiakmi. Táto skúsenosť nám pomohla zlepšiť nielen naše komunikačné schopnosti, ale aj nadobudnúť istotu pri prezentovaní pred vzdelanejšou skupinou a efektívnu prípravu workshopu. Bola to cenná príležitosť, ktorá ma posunula ďalej v osobnom aj profesijnom rozvoji. |
|---|