Mosorjáková Miriam – 2024/2025 Evaluácia

Mosorjáková Miriam — Evaluácia

Ročník 2024/2025

Vyhodnotenie prínosov

Upraviť
MenoMiriam
PriezviskoMosorjáková
Ročník2024/2025
Akú pozíciu v programe digiPEERS si si vybral/a?lektor
S akou témou si pracoval/a?kritické myslenie
Aký bol cieľ vzdelávania? Podarilo sa ho splniť, alebo sa niečo zmenilo? Ak zmenilo, tak prečo?Cieľom vzdelávania bolo rozvíjať a prehĺbiť vedomosti v oblasti kritického myslenia a následne prostredníctvom workshopov podporiť žiakov v schopnosti premýšľať samostatne, overovať si informácie a rozhodovať na základe dôkazov a logického úsudku. Získané poznatky som využila pri realizácii aktivít, počas ktorých sa žiaci aktívne zapájali do diskusií, riešili modelové situácie a spoločne hľadali argumenty pre rôzne názory.

Cieľ sa mi podarilo naplniť – žiaci si osvojili základné princípy kritického myslenia. Počas aktivít preukázali záujem, zapájali sa do diskusií, naučili sa kriticky hodnotiť informácie a lepšie rozlišovať medzi faktami a názormi.

Do budúcnosti by som však workshop obohatila o viac spätnej väzby od žiakov, napríklad prostredníctvom krátkej reflexie alebo anonymného dotazníka, v ktorom by mohli zhodnotiť, čo sa im páčilo a čo by chceli rozvíjať viac. Rovnako by som sa zamerala na prepojenie kritického myslenia s osobným rozvojom, najmä v oblasti sebareflexie, empatie a schopnosti otvorene prijímať iné názory. Takéto aktivity by žiakom pomohli uvedomiť si, že kritické myslenie nie je len o analýze informácií, ale aj o raste ako zrelej, premýšľajúcej osobnosti.
Popíš, aké aktivity si realizoval/a? (počet, trvanie – 45 alebo 90 minút, cieľová skupina, typ školy, ak sa jednalo o špecifickú tému, napíš aj to)Workshopy boli zrealizované na základných školách 2.stupňa v triedach 6.-8. ročník počas 45 minút.

Aktivity boli zamerané na kritické myslenie, logické úvahy, rozlišovanie faktov a názorov, spoznanie manipulácie a rýchly vs. pomalý spôsob myslenia.
Čo si k tomu potreboval/a? (k realizácii vzdelávacích aktivít v rámci programu digiPEERS)
– pre osobný rozvoj/vzdelávanieCieľom môjho vzdelávania bolo rozšíriť si vedomosti o tom, ako efektívne pripravovať a viesť workshop zameraný na rozvoj kritického myslenia. Zamerala som sa na celý proces – od plánovania a výberu vhodných aktivít, cez tvorbu obsahu až po realizáciu v praxi. Mojím cieľom bolo naučiť sa, ako zapojiť účastníkov do diskusie, motivovať ich k samostatnému premýšľaniu a prispôsobiť tému ich veku a skúsenostiam.
– v rámci mentorskej podporyusmernenie pri plánovaní a vedení workshopu, pomoc s výberom vhodných aktivít, ktoré by boli pre účastníkov zaujímavé a podnetné. Ocenila som tiež spätnú väzbu na moje nápady a prístup k práci so skupinou, čo mi pomohlo lepšie pochopiť, ako vytvárať bezpečné a motivujúce prostredie pre diskusiu. Mentorská podpora mi zároveň prispela k osobnému rozvoju – posilnila moju istotu vo vedení workshopov, zlepšila moje komunikačné schopnosti a ukázala mi nové spôsoby, ako efektívne zapájať účastníkov.
– informačné zdrojeŠkolenia a materiály v rámci programu digiPEERS na prípravu workshopov doplnené z ďalších zdrojov odporúčaných mentorkou a AI.
– materiálna podporaPomôcky na vedenie workshopov (perá, fixy, vytlačené dokumenty, kartičky), technické zariadenia
Aký prínos mal tento program pre teba? (naplnili sa očakávania zo začiatku programu? priniesol ti program niečo navyše?)Program naplnil moje očakávania a obohatil ma o množstvo nových poznatkov o tom, ako efektívne pripravovať a viesť workshopy. Priniesol mi cenné skúsenosti v oblasti práce so skupinou, komunikácie a organizácie. Vďaka praktickým aktivitám a zdieľaniu skúseností s ostatnými účastníkmi som získala nové nápady a inšpiráciu pre svoju ďalšiu prácu. Program mi zároveň pomohol rozvíjať cieľavedomosť, sebareflexiu a istotu pri vedení workshopov, čo vnímam ako veľký prínos aj pre môj osobný rozvoj.
Čo som k tomu potreboval/a? (ku každej položke napíšte, čo konkrétne ti pomohlo)
– pre osobný rozvoj/vzdelávanieNajväčšiu podporu mi priniesli zrealizované workshopy, pri ktorých som získala nové skúsenosti a inšpiráciu pre vedenie aktivít. Každý workshop mi umožnil zdokonaliť sa v plánovaní, komunikácii a práci so skupinou, pričom som si vyskúšala rôzne prístupy a metódy. Rovnako hodnotné boli online workshopy. Okrem toho mi tieto skúsenosti pomohli lepšie pochopiť potreby účastníkov, flexibilne reagovať na nečakané situácie a posilniť sebavedomie pri vedení skupiny.
– v rámci mentorskej podporySpätná väzba ku každému zrealizovanému workshopu, cenné rady a tipy na vylepšenie, užitočné odporúčania
– informačné zdrojeMateriály z webov o metodike vzdelávania, digiPEERS školenia, praktické ukážky a tipy na interaktívne aktivity, tvorbu obsahu a prácu s účastníkmi.
– materiálna podporaPomôcky na workshop, elektronické zariadenia
Priestor pre akékoľvek ďalšie poznámky, pripomienky, potreby:Workshop pre učiteľov o rešpektujúcej komunikácii, ktorý sme viedli spolu s digipeerkou Simonou, bol pre mňa veľmi obohacujúcou skúsenosťou. Spoločne sme pripravili a prezentovali obsah zameraný na rozvoj rešpektujúcej a otvorenej komunikácie medzi učiteľmi a žiakmi. Táto skúsenosť nám pomohla zlepšiť nielen naše komunikačné schopnosti, ale aj nadobudnúť istotu pri prezentovaní pred vzdelanejšou skupinou a efektívnu prípravu workshopu. Bola to cenná príležitosť, ktorá ma posunula ďalej v osobnom aj profesijnom rozvoji.