Fidermáková Simona — Evaluácia
| Meno | Simona |
| Priezvisko | Fidermáková |
| Akú pozíciu v programe digiPEERS si si vybral/a? | lektor |
| S akou témou si pracoval/a? | Bezpečne online |
| Aký bol cieľ vzdelávania? Podarilo sa ho splniť, alebo sa niečo zmenilo? Ak zmenilo, tak prečo? | Cieľom vzdelávania bolo nadobudnúť dostatočné vedomosti v oblasti témy Bezpečne online a prostredníctvom workshopov zvýšiť informovanosť žiakov o bezpečnom správaní na internete. Získané poznatky som následne využila pri vedení aktivít, počas ktorých sa žiaci aktívne zapájali do diskusií a zdieľali svoje skúsenosti.
Cieľ sa mi podarilo naplniť – na konci workshopu bolo vidieť, že žiaci získali nový pohľad na tému, lepšie porozumeli rizikám online priestoru a uvedomili si dôležitosť zodpovedného správania na internete.
Ak by som niečo menila, zamerala by som sa ešte viac na praktické príklady a interaktívne prvky, ktoré žiakov veľmi zaujali a pomáhali im lepšie pochopiť problematiku. |
| Popíš, aké aktivity si realizoval/a? (počet, trvanie – 45 alebo 90 minút, cieľová skupina, typ školy, ak sa jednalo o špecifickú tému, napíš aj to) | Workshopy boli zrealizované na základných školách 2.stupňa v triedach 6.-8. ročník počas 45 minút
aktivity boli zamerané na pozorovanie detailov a rozdielov pri verejnom a súkromnom profile a následne prediskutované. |
| Čo si k tomu potreboval/a? (k realizácii vzdelávacích aktivít v rámci programu digiPEERS) |
| – pre osobný rozvoj/vzdelávanie | Cieľom môjho vzdelávania bolo získať poznatky o tom, ako efektívne viesť workshop – od plánovania, tvorby obsahu až po samotnú realizáciu. Chcela som sa naučiť, ako zaujať účastníkov a prispôsobiť tému ich potrebám v rámci online workshopov digiPEERS a víkendových školení počas Kick-off. |
| – v rámci mentorskej podpory | Usmernenie pri príprave konkrétnych aktivít, tvorbe workshopu. Pomoc pre osobný rozvoj aj vo vedení workshopu. |
| – informačné zdroje | Školenia a materiály v rámci programu digiPEERS na prípravu workshopov doplnené z ďalších zdrojov odporúčaných mentorkou. |
| – materiálna podpora | Príprava pomôcok na praktické aktivity, logá digiPEERS, obrázky, technické vybavenie potrebné na realizáciu workshopov. |
| Aký prínos mal tento program pre teba? (naplnili sa očakávania zo začiatku programu? priniesol ti program niečo navyše?) | Program naplnil moje očakávania a priniesol mi nové poznatky o tom, ako efektívne viesť a pripravovať workshop. Zároveň mi pomohol rozvíjať cieľavedomosť, disciplínu a komunikačné schopnosti, ktoré využijem aj v ďalšej práci s ľuďmi. Vďaka praktickým ukážkam a výmene skúseností som získala veľa inšpirácie. Program mi priniesol motiváciu a nové zručnosti v danej téme na sociálnych sieťach. |
| Čo som k tomu potreboval/a? (ku každej položke napíšte, čo konkrétne ti pomohlo) |
| – pre osobný rozvoj/vzdelávanie | Zrealizované workshopy, každým WS som nadobudla novú skúsenosť a inšpiráciu, online WS. |
| – v rámci mentorskej podpory | Pomoc na ceste prípravy ku kvalitnej prezentácii. Podpora na získanie užitočných rád. |
| – informačné zdroje | Materiály z webov o metodike vzdelávania, digiPEERS školenia, praktické ukážky a tipy na interaktívne aktivity, tvorbu obsahu a prácu s účastníkmi. |
| – materiálna podpora | Pomôcky k workshopu na interaktívny obsah k aktivitám. |
| Priestor pre akékoľvek ďalšie poznámky, pripomienky, potreby: | Workshop pre učiteľov o rešpektujúcej komunikácii, ktorý som viedla spolu s digipeerkou Miriam, bol pre mňa veľmi obohacujúcou skúsenosťou. Spoločne sme pripravili a prezentovali obsah zameraný na rozvoj rešpektujúcej a otvorenej komunikácie medzi učiteľmi a žiakmi. Táto skúsenosť mi pomohla zlepšiť nielen moje komunikačné schopnosti, ale aj istotu pri prezentovaní pred skupinou a efektívnu prípravu workshopu. Bola to cenná príležitosť, ktorá ma posunula ďalej v osobnom aj profesijnom rozvoji. |