| Meno | Katarína |
|---|---|
| Priezvisko | Badžanová |
| Ročník | 2024 |
| Akú pozíciu v programe digiPEERS si si vybral/a? | Lektorka |
|---|---|
| S akou témou si pracoval/a? | Nenávistné prejavy |
| Aký bol cieľ vzdelávania? Podarilo sa ho splniť, alebo sa niečo zmenilo? Ak zmenilo, tak prečo? | Cieľom vzdelávania bolo vzdelávať žiakov o bezpečnosti na internete, rizikách a následkoch nenávistných prejavov a ako im predchádzať. Mali sme si pripraviť 3 workshopy a vzdelávať samú seba o digitálnom občianstve. Cieľ som splnila, som spokojná s odlektorovanými workshopmi, spoločne s druhým digipeerom sme odlektorovali 12 workshopov a zúčastňovali vzdelávačiek, na ktorých sme doplnili svoje odborné znalosti. |
|---|---|
| Popíš, aké aktivity si realizoval/a? (počet, trvanie – 45 alebo 90 minút, cieľová skupina, typ školy, ak sa jednalo o špecifickú tému, napíš aj to) | LARP - 3x GJAR - 90 minút každý - 2x Gymnázium Terézie Vansovej - 90 min každý - LARP na tému kyberšikana v rámci Dňa bezpečného internetu Informačné stretnutie na GJAR - 150 min - na tomto stretnutí sme pre 7 škôl odprezentovali program digiPEERS, predstavili ukážky workshopov a inšpirovali učiteov a žiakov prihlásiť sa do projektu 2 typy workshopov na tému nenávistných prejavov 2 x ZŠ Československej armády - 90 min každý 2 x ZŠ Prostějovská - 90 min každý 3 x GJAR - 90 min každý - teória k téme nenávistných prejavov, ukážka nenávistných prejavov, rozdiel ubližujúci/nenávistný prejav, hra s kartičkami od digiQ - vysvetľovanie slov a otázky k téme digitálneho občianstva |
| Čo si k tomu potreboval/a? (k realizácii vzdelávacích aktivít v rámci programu digiPEERS) | |
|---|---|
| – pre osobný rozvoj/vzdelávanie | - vzdelávačky - kniha Digitállne dobro - aktivity |
| – v rámci mentorskej podpory | - pravidelné stretnutia - konzultácie k aktivitám |
| – informačné zdroje | - internet - knižnica digiPEERS |
| – materiálna podpora | - kniha Digitálne dobro - kartičky - menovky |
| Aký prínos mal tento program pre teba? (naplnili sa očakávania zo začiatku programu? priniesol ti program niečo navyše?) | Priniesol mi veľa spomienok. Na jednej strane z workshopov, na ktorých som sa naučila podať informácie mladším spolužiakom, vedieť aktívne reagovať na nečakané situácie, skoncipovať si workshop a pripraviť aktivity, ale aj spolupracovať s druháým digipeerom a pripraviť si workshop doma. Na druhej strane zo vzdelávačiek, lde sme sa jednak vzdelávali, no vznikli aj priateľstvá po celom Slovensku. Program mi priniesol aj niečo navyše a to možnosti vzdelávať sa a rozvíjať aj mimo Slovenska v rámci rôznych zaujímavých európskych aktivít. |
|---|
| Čo som k tomu potreboval/a? (ku každej položke napíšte, čo konkrétne ti pomohlo) | |
|---|---|
| – pre osobný rozvoj/vzdelávanie | - vzdelávacie workshopy, online, ale aj vzdelávačky Trenčín, Bratislava, digicamp, Šachtička |
| – v rámci mentorskej podpory | - online konzultácie a pravidelné stretnutia v škole |
| – informačné zdroje | - internet, kniha Digitálne dobro |
| – materiálna podpora | - menovky - kartičky s otázkami - kniha Digitálne dobro - aktivity - plagáty |
| Priestor pre akékoľvek ďalšie poznámky, pripomienky, potreby: |
|---|