Badžanová Katarína – 2024 Evaluácia

Badžanová Katarína — Evaluácia

Ročník 2024

Vyhodnotenie prínosov

Upraviť
MenoKatarína
PriezviskoBadžanová
Ročník2024
Akú pozíciu v programe digiPEERS si si vybral/a?Lektorka
S akou témou si pracoval/a?Nenávistné prejavy
Aký bol cieľ vzdelávania? Podarilo sa ho splniť, alebo sa niečo zmenilo? Ak zmenilo, tak prečo?Cieľom vzdelávania bolo vzdelávať žiakov o bezpečnosti na internete, rizikách a následkoch nenávistných prejavov a ako im predchádzať. Mali sme si pripraviť 3 workshopy a vzdelávať samú seba o digitálnom občianstve. Cieľ som splnila, som spokojná s odlektorovanými workshopmi, spoločne s druhým digipeerom sme odlektorovali 12 workshopov a zúčastňovali vzdelávačiek, na ktorých sme doplnili svoje odborné znalosti.
Popíš, aké aktivity si realizoval/a? (počet, trvanie – 45 alebo 90 minút, cieľová skupina, typ školy, ak sa jednalo o špecifickú tému, napíš aj to)LARP - 3x GJAR - 90 minút každý
- 2x Gymnázium Terézie Vansovej - 90 min každý
- LARP na tému kyberšikana v rámci Dňa bezpečného internetu

Informačné stretnutie na GJAR - 150 min
- na tomto stretnutí sme pre 7 škôl odprezentovali program digiPEERS, predstavili ukážky workshopov a inšpirovali učiteov a žiakov prihlásiť sa do projektu

2 typy workshopov na tému nenávistných prejavov
2 x ZŠ Československej armády - 90 min každý
2 x ZŠ Prostějovská - 90 min každý
3 x GJAR - 90 min každý
- teória k téme nenávistných prejavov, ukážka nenávistných prejavov, rozdiel ubližujúci/nenávistný prejav, hra s kartičkami od digiQ - vysvetľovanie slov a otázky k téme digitálneho občianstva
Čo si k tomu potreboval/a? (k realizácii vzdelávacích aktivít v rámci programu digiPEERS)
– pre osobný rozvoj/vzdelávanie- vzdelávačky
- kniha Digitállne dobro - aktivity
– v rámci mentorskej podpory- pravidelné stretnutia
- konzultácie k aktivitám
– informačné zdroje- internet
- knižnica digiPEERS
– materiálna podpora- kniha Digitálne dobro
- kartičky
- menovky
Aký prínos mal tento program pre teba? (naplnili sa očakávania zo začiatku programu? priniesol ti program niečo navyše?)Priniesol mi veľa spomienok. Na jednej strane z workshopov, na ktorých som sa naučila podať informácie mladším spolužiakom, vedieť aktívne reagovať na nečakané situácie, skoncipovať si workshop a pripraviť aktivity, ale aj spolupracovať s druháým digipeerom a pripraviť si workshop doma. Na druhej strane zo vzdelávačiek, lde sme sa jednak vzdelávali, no vznikli aj priateľstvá po celom Slovensku. Program mi priniesol aj niečo navyše a to možnosti vzdelávať sa a rozvíjať aj mimo Slovenska v rámci rôznych zaujímavých európskych aktivít.
Čo som k tomu potreboval/a? (ku každej položke napíšte, čo konkrétne ti pomohlo)
– pre osobný rozvoj/vzdelávanie- vzdelávacie workshopy, online, ale aj vzdelávačky Trenčín, Bratislava, digicamp, Šachtička
– v rámci mentorskej podpory- online konzultácie a pravidelné stretnutia v škole
– informačné zdroje- internet, kniha Digitálne dobro
– materiálna podpora- menovky
- kartičky s otázkami
- kniha Digitálne dobro - aktivity
- plagáty
Priestor pre akékoľvek ďalšie poznámky, pripomienky, potreby: